Z tegorocznych targów gier planszowych w Essen przywieźliśmy trzynaście nowych gier.
Zapraszamy do testowania i życzymy przyjemnych wrażeń!
SHEEPLAND
Sheepland to gra, w której każdy z czterech graczy może wcielić się w pasterza. Za pomocą pionków – pastrzerzy przeprowadzamy bezpańskie owieczki z różnych pól, rozłożonych na terenie całej wyspy na te, które do nas należą i kupujemy nowe. Wygrywa oczywiście ten pasterz, którzy w swoim stadzie będzie miał najwięcej owiec.
Zasady gry są bardzo łatwe. Polecamy!
Czas gry ok. 30 min.
Wiek: powyżej 6 lat
MYRMES
To prawdziwa wojna mrówek trawjąca całe lata! Gracze kontrolują mrówcze kolonie i dzięki mrówczym armiom zdobywają nowe terytoria. Na losy walki o nowe ziemie wpływają pory roku. Gra wykonana jest z wielką fantazją.
Czas gry: około 75 min
Wiek: powyżej 10 lat
QIN
To gra logiczna swoją tematyką nawiązująca do pierwszej dynastii zjednoczonego Cesarstwa Chińskiego. W grze również chodzi o zdobywanie i jednoczenie nowych terenów. Każdy z graczy, podobnie jak w Carsassone buduje swoje starożytne miasta. Prosta gra strategiczna na styku Domino i Carcassonne.
Czas gry: około 30 min
Wiek: powyżej 8 lat
ATLANTIS RISING
To gra nawiązująca do mitu o Atlantydzie. Wyjątkowo, nie chodzi w niej o rywalizację, ale o współpracę. Wszyscy uczestnicy, razem starają się zbudować maszyny, dzięki którym uda im się uciec w kosmos zanim bogowie zatopią Atlantydę.
Czas gry: 60 min
Wiek: powyżej 10 lat
DIXIT 3
Dixit to gra, którą zna prawie każdy, kto planszówkami się interesuje. Porusza i wykorzytuje niezbadane pokłady ludzkiej wyobraźni. Na podstawie obrazków umieszczonych na specjalnych kartach gracze próbują odkryć hasło, które wymyślił ich przeciwnik. Razem z Dixit 3 dostajemy pulę 84 kart, prezentujących zupełnie nowe rysunki i wywołujących nowe, nieprzeniknione skojarzenia.
Czas gry: 30 min
Wiek: powyżej 8 lat
GOBLINS Inc.
W tej grze, każdy z graczy staje się niezbyt mądrym goblinem, który zatrudniony został w fabryce budującej roboty...Każdy z nich ma szansę zostać szefem fabryki, kiedy szef, zdecyduje się w końcu przejść na emeryturę. Gobliny, powinny pracować razem, w parach, sęk tylko w tym, że chyba nie potrafią...
To czasem bywa dość zabawne.
Czas gry: 60 min
Wiek: powyżej 12 lat
KULAMI XXL
Kulami XXL to kilka razy większa wersja strategicznej gry Kulami, dostępnej u nas już od dawna. Pięknie wykonana, drewniana plansza złożona z kawałków z wyrzeźbionymi dołkami na ogromne kamienne kule w dwóch kolorach naprawdę zachęcają do rozegrania kilku partii. Gra pochodzi z naszej ulubionej firmy Steffen – Spiele produkującej takie cuda jak PUSH, Karo, czy Six.
Czas gry: 30 min
Wiek: powyżej 9 lat
SPECTACULUM
To gra, która przenosi nas w świat magików i cyrkowców. Każdy z graczy staje się sponsorem wędrownych artystów. Kupując i sprzedając karty dedykowane odpowiednim postaciom zbijamy fortunę lub tracimy majątek.
Ciekawa gra spekulaczjna, łącząca świat fantazji z biznesem.
Czas gry: ok. 30 min
wiek: powyżej 8 lat
SOLUNA
Soluna, to bardzo prosta i szybka gra firmy Steffen-Spiele. Jedna rozgrywka składa się z kilku partii, układania klocków w bloczki o podobnej wielkości lub z takim samym symbolem.
Czas gry: 10 minut
Wiek: powyżej 7 lat
VILLAGE
To gra, w której wcielamy się w mieszkańców wsi z różnymi ambicjami. Każda z naszych postaci – będąca częścią jednej rodziny, pragnie osiągnąć sukces i sławę w danej dziedzinie życia. Jedni chcą zostać urzędnikami, inni mnichami, a jeszcze inni podróżnikami. Ale czas jest nieubłagany, odbiera życie poszczególnym członkom rodziny, których sławę pragiemy przedłużać. Ci, którym uda się przed śmiercią uzyskać wieczną sławę poprzez zapisanie się w kronikach zwyciężą!
Village to gra pełna taktycznych wyzwań. Ponadto w nowatorski sposób podejmuje temat śmierci i przypomina o tym, żeby mądrze zarządzać danym nam czasem, ponieważ pewnego dnia po prostu możemy zniknąć i już nie wrócić.
Czas gry: 75 minut
Wiek: powyżej 12 lat
COURTIER
Gracze wcielają się w dworzan rywalizujących o najlepszą pozycje na dworze królewskim. Gra pełna wyzwań, intyrg i manipulacji. Kupujemy wpływy i manipulujemy ludźmi. Nic dodać, nic ująć.
Czas gry: 45 minut
Wiek: powyżej 10 lat