Program
-
-
-
Przygotujcie się na niepowtarzalne doznania muzyczne, wpisujące się w nurt „new acoustic”, z wpływami delta blues, country blues, folk, bluegrass, jazz i etno. LIKE A DOG to formacja powołana przez Macieja Trifonidisa.
Zespół bazuje na naturalnym, akustycznym brzmieniu instrumentów. Wykonuje autorskie kompozycje, wpisujące się w muzyczny nurt „new acoustic”, z wpływami delta blues, country blues, folk, bluegrass, jazz i etno.
Skład zespołu:
Maciej Trifonidis – gitary
Jędrzej Kubiak – gitara rezofoniczna- dobro
Michał Karczewski - banjo
Ksawery Wójcinski- kontrabas
Bartosz Nazaruk- instrumenty perkusyjne
20.08.2013/ wtorek/ godz. 20.30 /
bilety: 15 PLN
Maciej Trifonidis (ur. 24 lutego 1974 w Warszawie) - kompozytor, gitarzysta, producent muzyczny, realizator dźwięku. Muzyka Trifonidisa jest różnorodna, kompozytor niczym podróżnik wędruje po świecie dźwięków, zachowując jednocześnie swój indywidualny styl i język muzyczny. Komponuje na duże orkiestrowe składy, zespoły kameralne, projekty solowe... Trifonidis jako multiinstrumentalista udziela się i tworzy wiele zespołów sceny jazzowej, world music, acoustic music i muzyki improwizowanej. Komponuje muzykę filmową i teatralną a jako producent, realizator dźwięku i wydawca (slowdown records) tworzy i nagrywa muzykę we własnym studio (Trifonidis Studio).
Płyty autorskie :Mafrik (Aye Ya) /2005Horny Trees (Horny Trees) /2007Tricphonix (Tricphonix ) /2007Trifonidis Orchestra (Trifonidis Orchestra) /2008Trifonidis Free Orchestra ( ...be like a child...) /2009Horny Trees (Branches Of Dirty Delight) /2009Trifonidis Downtown Project (Downtown) / 2010Trifonidis Downtown Sextet ( growl and whisper) /2010Tricphonix (Street Band- the Dudes ) /2010Trifonidis (music illustration I,II) /2010Trifonidis (roots)/ 2011
Trifonidis Downtown Solo / 2013
książka: "samotność astronauty"/ 2012
Jędrzej Kubiak - gitary rezofoniczne (dobro), gitara akustyczna, gitara hawajska
Laureat większości bluesowych festiwali w kraju, zdobywca wyróżnień i nagród publiczności. Jako pierwszy Polak zagrał na legendarnym już Dobrofest w słowackiej Trnavie i na jego dzisiejszym odpowiedniku, Amistar Resofest w Czechach. Gra na gitarach rezofonicznych wszystkich typów, wszystkimi związanymi z nimi technikami: fingerpicking, slide i lap-style, używa otwartych strojów.
Wykłada na warsztatach gitarowych, prowadzi konsultacje i pisze o gitarze dobro. Serwisuje rezofoniki najważniejszych postaci polskiej sceny. Występuje solo oraz w projektach muzycznych spod znaku amerykańskiego folku, bluesa i bluegrassu, słychać go na płytach innych wykonawców. Jego solowa płyta „Shortsighted” (2011) została doskonale przyjęta przez krytykę, przyczyniając się do złamania stereotypu gitary dobro jako instrumentu przydatnego jedynie w bluesie i country.
Michał Karczewski - instrumentalista grający na banjo, gitarach, lutnik. Współtwórca zespołu Country Road, z którym koncertował w Polsce i Europie w latach 80 -92. Współpracował z wieloma czołowymi zespołami sceny country, blues, folk, jazz.
Ksawery Wójciński - kontrabasista, kompozytor, improwizator. Przez jednego ze swoich profesorów nazwany niegdyś z czułością "Nikiforem kontrabasu". Jest absolwentem Bydgoskiej Akademii Muzycznej w klasie kontrabasu. Aktywnie uczestniczy w życiu polskiej sceny muzyki improwizowanej, eksperymentując z brzmieniem i forma. Współpracował w ramach rożnych projektów z Mikołajem Trzaską, Raphaelem Rogińskim, Markiem Tokarem, Tomaszem Duda, Robertem Raszem. Współzałożyciel kwartetu / sekstetu Emergency oraz kwartetu Hera. Nagrywał m.in. z Wacławem Zimplem, Robertem Kusiołkiem, Klausem Kugelem, Michaelem Zerangiem i Antonem Sjarowem.
Bartosz Mikołaj Nazaruk - perkusista. Na swoim koncie ma wiele nagrań płytowych, utrzymanych w bardzo szerokiej stylistyce - od symfonicznej muzyki klasycznej, jazz, pop po muzykę z pogranicza free jazzu i awangardy. Jako muzyk koncertowy grał z : Możdżer Enter Music Sekstet, Kayah i Transoriental Orchestra, Maciejem Obarą, Antonim "Ziutem" Gralakiem, Marekiem Walarowskim, Marysią Sadowską. Udziela się też w zespołach grających muzykę etniczną: Sztetl i Balkan Sevdah. Stara się łączyć tradycję z tym co nowe, żywiołowość muzyki ludowej z jazzem.
-
-
-
-
-
-